Debatt

removed user (@tattoo3-5c3555) · 8 replies ·
Med anledning av Simons resereportage från Rumänien, http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/har-sker-sexhandeln-i-sverige-far-vara-ifred/ , skulle det vara intressant att höra era seriösa åsikter.
Min ståndpunkt och mitt förhållningssätt är att jag inte ser vad som är fel när två oberoende vuxna människor väljer att träffas för en pratstund, lite kel och värme eller kanske t o m sex om båda samtycker till detta. Sker det över nätet och en gåva tilldelas kvinnan så kallas det prostitution och du är kriminell. Skulle en motsvarande träff ske med en "vanlig" oberoende kvinna på krogen och gåvan skulle vara i form av lite god champagne och kanske en nyinköpt god parfym nästkommande dag eller tillfälle så är det helt egalt, dvs du är då en bra gentleman och en väldigt uppskattad "kriminell". Detta hyckleri gör mig så förbannat frustrerad.
Så vidare till Simons reportage då.
Min ståndpunkt och mitt förhållningssätt är då att jag inte vill vara en del av eller stödja någon form av aktivitet där en människa är underkastad någon annan. Som i detta fall, en prostituerad kvinna vars hallick ska ha del 50% av hennes inkomster. Här pratar vi om handel med en kvinna som är helt i händerna på och styrd av en hallick som är överordnad hennes egna ställningstaganden och önskemål i jakten på pengar.
Dessvärre så gör inte lagen någon åtskillnad.
Åter till själva reportaget. I Rumänien suger kvinnan kuk för 20 kr, I Sverige får hon 1500kr delat på två (pimpen).
Om man sätter detta i ett större sammanhang och kanske framförallt den enskilda utsatta kvinnans perspektiv, vart landar vi då ? De fakto är ju att hon behöver suga av 37 (trettiosju) kukar i Rumänien istället för 1 (en) kuk i Sverige för att dra in samma inkomst. Vid denna jämförelse kan ju den svenska mannen jämföras med en skänk från Röda Korset eller jultomten ur kvinnans perspektiv. Hur landar vi då ? Vad är moraliskt riktigt, om vi bortser från lagar.
Men tack Simon om du läser detta. Din film gav mervärde i upplysningssyfte och denna eviga fråga är

1 attachment:
Your comment

Premium Membership required

Our goal is to make this community less toxic but we also do understand that asking for an ID is not the way to go. Using the site is perfectly legal. Discussing things in a civilized manner is also legal. So if you really want to say something important, be serious by becoming a Premium Member first. Thank you for your understanding.

See Premium Membership options

{{cnum}} replies

Advertisement
Recently viewed profiles (how does it work?)