Tjejer som har Kik? (chattapp)

fredrikx (@fredrikx-471d4a) · 8 replies ·
Hej!

När jag läser annonser där det står "besvarar ej dolda nummer", blir jag som potentiell köpare provocerad, och väljer att avstå. Vet du varför? Jo anledningen kallas sexköpslagen. Jag som köpare skulle råka illa ut om någon obehörig kollar telefonhistoriken och kan se mitt nummer. Alla annonser som kräver att jag ger dom mitt telefonnummer är därför ett stort no-no. Hade inte sexköpslagen funnits hade jag absolut gärna givit ut det utan problem.

Jag föreslår istället att eskorter och kunder bör kommunicera över Kik. Kik är en gratischattapp från Kanada för telefoner. Den liknar Whatsapp och finns för både Android och IPhone. I Kik kommunicerar man inte med hjälp av telefonnummer, utan med Kik användarnamn. Det går att lämna ut sitt telefonnummer på Kik, men det är helt frivilligt. Många använder Kik just för att sexchatta, och det finns ett stort sexintresserat kommunity på Kik.

Jag skulle på grund av sexköpslagen föreslå att eskorter och köpare kommunicerar via Kik, istället för vanliga telefonnummer.

Bara att ladda ner till din telefon redan nu :).

1 attachment:
Your comment

Premium Membership required

Our goal is to make this community less toxic but we also do understand that asking for an ID is not the way to go. Using the site is perfectly legal. Discussing things in a civilized manner is also legal. So if you really want to say something important, be serious by becoming a Premium Member first. Thank you for your understanding.

See Premium Membership options

{{cnum}} replies


Advertisement
Recently viewed profiles (how does it work?)