Polisen intensifierar mot lättutredda brott

Ringa narkotikabrott, trafikförseelser ...och troligtvis en kategori till, får man gissa. En haffad torsk är en snabb "pinne" i statistiken där FUP:en ryms på bakpappret till en syltmunk.

https://www.svd.se/poliskallor-pinnjakt-nar-enkla-brott-prioriteras/om/polisens-kris

polis

Started by Nyfiken · 5 Svar · 5 subscribers ·
Logga in för att svara på detta innehåll!

4 comments

Terrance123
| -1 |

Maybe it's best to wait until July. (Shakes head---pun, pun).

tattoo3 · kissing lover
| +2 |

Ja lite deprimerande är det att de resurssäkrar för "lågt hängande frukter".Statististiken talar ju inte för polisen som Strutter säger och då får vi tyvärr leva med dessa korkade beslut i detta "korrekta" land. Lite mer försiktighet nu och framförallt inga hotellbesök närmaste tiden för min del. Fast nästa vecka drar jag till österland en månad för en massa gottigottgott och slipper pekpinnar och förbud.

Struttersquatter
| 0 |

Jag är inte särskilt förvånad heller. Allt för att statistiken ska se så bra ut som möjligt. Sorgligt att det är så här men det är nog den nya verklighet som vi får leva med tyvärr.

Stroke survivor · Breast lover
| 0 |

Inget förvånar mig i politiskt korrekta Sverige längre. Det här är inte vad jag vill betala skatt för i alla fall.Polisen har ju länge prioriterat ofarliga brottslingar på grund av feghet ( den enskilde polismannen alltså). Nu blir det ju ännu värre då direktiven också kommer uppifrån. Det är sorgligt. Inte mycket kvar av Sverige som en gång var ett bra land.

Nyfiken · Always kiss on the lips · Stroke survivor
| 1 |

Knappast av feghet. De får pekpinnar ovanifrån om att agera "fegt" av de polisanställda som är mer politiker än poliser. Resten blir uppgivna av hur åklagare och soc agerar efter att polisen faktiskt gjort sitt. #NotAll #ACAB